czwartek, 4 kwietnia 2013

Przepis 9 - krem z groszku

Doskonała zupa- krem z groszku:
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- 2 małe cebule
- torebka mrożonego groszku
- około litra bulionu warzywnego ( gdy nie mam domowego rosołu dodaję wody z kostką)
- 12 świeżych liści bazylii
- sól morska
- świeżo zmielony pieprz ( ja używam głównie pieprzu kolorowego)
- śmietana 18%
W rondelku podgrzewam oliwę, wrzucam cebulę i podsmażam parę minut do zrumienienia. Wsypuję groszek i zalewam bulionem. Gotuję około 10-15 minut. Odstawiam. Dodaję umyte liście bazylii i sól do smaku. Całość miksuję blenderem. Potem dodaję pieprz. Wlewam na małe miseczki i przystrajam łyżeczką śmietany. Pycha! W lecie można jeść tą zupę na zimno z lodówki, jak chłodnik.





Zauważyłam, że Brunio spojrzał na mnie "bykiem", gdy wspomniałam o wersji letniej. Rozumiem, że u mnie się nie przyjmie. Ale jest to pomysł na ciepłe popołudnia spędzone ze znajomymi na tarasie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz