piątek, 24 maja 2013

Przepis 25 - zapiekana cykoria

Zapiekana cykoria:
- cykoria ( ja zrobiłam 9szt )
- śmietana 30%
- oliwa
- orzechy włoskie
- ser pleśniowy
- czosnek
- sól i pieprz
Umytą cykorię wyłożyłam na polaną oliwą blachę. Polałam śmietaną, posypałam wyciśniętym czosnkiem, rozdrobnionym serem pleśniowym i orzechami. Posypałam solą i pieprzem. Można trochę polać sokiem z cytryny.  Przykryłam blachę folią aluminiową. Wstawiłam  do piekarnika nagrzanego do 175 stopni z  termoobiegiem.




Po niecałej godzinie cykoria jest gotowa. Najbardziej smakuje mi sama, ale można stosować ją jako jarzynkę, czyli dodatek do mięs.




Danie bardzo proste, niewymagające niezwykłych zdolności kulinarnych a jednocześnie nietypowe. Można nim zabłysnąć na rodzinnej imprezie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz