wtorek, 21 maja 2013

Przepis 24 - nadziewana papryka

Nadziewane papryki. Ilość składników zależy oczywiście od tego, ile chcemy mieć papryki na obiad. Ja zrobiłam osiem sztuk.
- świeże papryki 8 szt
- paczka mięsa mielonego ( miałam szynkę wieprzową)
- 2 i pół woreczka ugotowanego ryżu
- 3 cebule
- zielona pietruszka
- koperek
- sól i pieprz
- olej
Papryki umyłam i wycięłam ze środka pestki.



Następnie zrobiłam farsz. Wymieszałam ryż ( ugotowany) z surowym mięsem, podsmażoną na maśle cebulą, pokrojoną wcześniej w kostkę. Dodałam zieloną pietruszkę, koperek, sól i pieprz.










 Napełniłam farszem papryki. Wstawiłam na oliwę do dużego rondla do góry nogami, aby zapiec farsz.

Po paru minutach podlałam trochę wodą. Przewróciłam papryki na bok i dusiłam około godziny pod przykryciem, aby papryki były miękkie. Trzeba pilnować, aby się nie przypaliły i często podlewać odrobiną wody.





Świetnie smakują z domowym sosem pomidorowym ( jak do gołąbków), ale też ze zwykłym ketchupem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz