piątek, 24 stycznia 2014

Malowanie gąbką i domowe powidła

Bardzo fajna technika plastyczna dla dzieci małych i dużych to malowanie gąbką. Dzięki jej strukturze obrazki powstają delikatne i jakby przyprószone śniegiem. Okazja jest więc teraz dobra na namalowanie zimowych pejzaży. Wiem, że Brunio ostatnio nie ma ochoty na plastykę. Robi mi antyreklamę na zajęciach, zdecydowanie zabierając się za domino lub klocki. Ja jednak nie poddaję się i namawiam go na coraz to nowe techniki. Jak się potem okazuje słusznie, bo ze swoich prac jest bardzo dumny, a ten sposób malowania jest niewymagający i prosty. Wystarczy kartka kolorowego papieru i trochę farby. Malujemy gąbką jak gdyby robiąc stempelki. Farbę gdy wyschnie, można nakładać warstwami. Gąbkę warto wcześniej pociąć na małe kawałki.





Moje ulubione śniadanie ma związek z domowymi powidłami śliwkowymi. Od zawsze robiła je moja babcia, której już niestety nie ma. Ale smak powideł zawsze mi ją przypomina.
Do tego francuski rogalik i serek wiejski. Pycha!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz