niedziela, 1 września 2013

Przepis 38 - ogórki konserwowe

Ogórki konserwowe:
- 1,5-2 kg ogórków (im mniejsze, tym lepsze)
- 2 szklanki wody
- 1/2 szklanki octu
- 1,5 łyżki soli
- 2 łyżki cukru
- ziele angielskie
- liście laurowe
- koper
- korzeń chrzanu
- czosnek po 3 ząbki na słoik
- gorczyca

Umyte ogórki ułożyłam w wyparzonych, wyłożonych koprem słoikach. Dodałam czosnek i kawałek obranego chrzanu. Zrobiłam zalewę. Zagotowałam wodę z octem i wszystkimi innymi składnikami. Ostudziłam i zalałam nią ogórki, pamiętając, aby w każdym słoiku było ziele, liść i gorczyca. Potem je zamknęłam i pasteryzowałam, czyli włożyłam do dużego gara, na spód kładąc ścierkę. Zalałam wodą i gotowałam przez 20 minut. Po pasteryzowaniu ogórki zmieniają kolor na żółtawy.




Swoją drogą, ogórki wyszły pyszne :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz